Merhabalar,
Bugün micro:bit ile değişken tanımlama ve değişkenleri kullanmayı öğreneceğiz. Değişkenin ne anlama geldiğinden kısaca bahsetmek gerekirse; bir bilgiyi/veriyi saklamak için kullanıyoruz.
micro:bit ile daha önce çalışmadıysanız micro:bit programlamaya başlangıcı ve kod yükleme kısmını detaylıca anlattığımız “micro:bit Programlamaya Başlangıç” yazımızı inceleyebilirsiniz.
Değişken Tanımlama
microbit.org adresine gidip Let’s Code sekmesine tıklıyoruz. Ardından karşımıza editörler çıkıyor. Burada Make Code editörünü seçip devam ediyoruz. Yeni bir proje oluştura tıklayınca karşımıza kodlama ortamı gelecek.
Yeni bir değişken oluşturmak için Variables sekmesine tıklayıp Make a Variable diyerek değişkenimize bir isim veriyoruz. Ben değişkenime elma ismini verdim.
Aşağıdaki görseldeki gibi değişkenle ilgili kod blokları geliyor.
set elma to 0 kod bloğu: Değişkene değer atamak için kullanılır.
Örnek olarak bir oyun yapıyorsunuz ve oyunda 10’dan geri saymasını istediğiniz bir sayacınız var. Sayacınızı ondan başlatmak için aşağıdaki gibi değişkene önce 10 değerini atamanız gerekmektedir.
change elma by 1 kod bloğu: Değişken değerini istenilen değerde artırır veya azaltır.
Yukarıdaki örnekten devam edersek; sayaca başlangıç değeri olarak 0 verelim. Ardından artırmak istediğimiz değeri yazalım. Örnekte sayaç değişkeni 2 artırılmıştır. Değişkeni 2 artır kod bloğunu 4 kez tekrarla kod bloğu içerisine eklediğimden sonuç micro:bit simülatöründe 8 olarak görünmektedir.
Değişken değerini nasıl azaltacağım diye düşünmüş olabilirsiniz? Bunun için yapmanız gereken şey azaltmak istediğiniz miktarı başına – koyarak kod bloğunda girmeniz. Aşağıdaki kod bloğu değişken değerinin 3 azaltılacağı anlamına gelmektedir.
Yazımızın sonuna geldik. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere. Benzer projeyi yapmanız durumda aşağıdaki hashtagleri eklemeyi unutmayın! #microbitTurkey #MarketSamm
micro:bit Türkiye Facebook grubumuza katılarak yeni projelerden, eğitimlerden ve gelişmelerden haberdar olun!