Herkese merhabalar,
Bugün micro:bit ile yüzük geçirme oyunu yapacağız.
micro:bit ile daha önce çalışmadıysanız micro:bit programlamaya başlangıcı ve kod yükleme kısmını detaylıca anlattığımız “micro:bit Programlamaya Başlangıç” yazımızı inceleyebilirsiniz.
Oyunumuzdan kısaca bahsetmek istiyorum. Görseldeki gibi yüzüğü tele değdirmeden ilerletmemiz gerekiyor. Eğer değerse micro:bit bize çarpı işareti gösterecek ve bir hakkımız gitmiş olacak. Toplamda 4 hakkımız var. 4’ten fazla olması durumunda oyun bitecek ve ekranda Game Over yazısı kayacak.
Gerekli malzemeler:
- micro:bit
- Mikro USB kablo
- Oyun hamuru
- Metal kablo
- Elektrik Bandı
- Krokodil (x2)
- Pipet(tercihe bağlı)
- 2 AA Pil(tercihe bağlı)
Öncelikle micro:bit’imizi programlayıp kodu micro:bit’e yüklüyoruz. Kod bloklarımız aşağıdaki gibi. Kodları kısaca açıklamak gerekirse;
Oyun micro:bit üzerindeki A butonuna basınca başlıyor. Count değişkeni bizim tanımladığımız bir değişken. Yüzüğü demir tele değdirirsek bir artacak. Count=4 olduğunda ise oyun bitiyor ve micro:bit’te Game Over yazısı geçiyor.
Yüzük oyunu kodlarının tamamına aşağıdan ulaşabilirsiniz:
Sıra geldi oyun standımızı hazırlamaya.
Demir telin bir kısmını aşağıdaki gibi bükün. Dilerseniz şekli biraz daha zorlaştırabilirsiniz. Ardından oyun hamurlarından biraz alıp yuvarlak yaparak teli hamurlara batırın. Bu sayede standımız ayakta durabilecek.
Ardından telin kalan kısmıyla tutacak kısmını ve yüzüğü yapacağız. Teli yarısına kadar kıvırıp birbirini etrafına sarın. Görseldeki gibi ucu yuvarlak yüzük şeklini alacak.
Devamında pipeti görseldeki gibi tutacağımız kısıma geçirin. Bunu yapmamızın sebebi biz, micro:bit ve demir teller ile bir devre kurmuş olacağız. Dolayısıyla devrenin düzgün çalışması için o kısmı izole etmemiz gerek. Aynı zamanda hoş bir görüntü de elde etmiş oluyoruz.:)
Oyun hamuru sapladığımız telin iki ucunu da görseldeki gibi elektrik bandıyla sarıyoruz. Çünkü yüzük oraya başlangıçta hep temas edecek.
Şimdi sıra geldi micro:bit ile bağlantıları yapmaya. Krokodilin bir ucunu micro:bit’in 0 no’lu pinine diğerini ise oyun standımızdaki tele bağlıyoruz.
Diğer krokodilin bir ucunu micro:bit’in GND pinine, diğer ucunu ise yuvarlak şekilli tutacağımıza bağlayın. Devremiz hazır. 🙂
Artık oyunumuza başlayabiliriz!
**Oyunu daha da zorlaştırmak için yüzüğün boyutunu biraz küçültebilirsiniz. Ya da telin şekillerini daha zorlaştırabilirsiniz. 🙂
Bir sonraki projede görüşmek üzere!
Benzer projeyi yapmanız durumda aşağıdaki hashtagleri eklemeyi unutmayın! #microbitTurkey #MarketSamm
micro:bit Türkiye Facebook grubumuza katılarak yeni projelerden, eğitimlerden ve gelişmelerden haberdar olun!