micro:bit Tetris Project

Herkese merhabalar,

micro:bit projelerimizde bu hafta “Tetris Oyunu” yapacağız. Oyun temelde aşağıdaki gibi 4 adet şekil içerecek.

micro:bit ile daha önce çalışmadıysanız micro:bit programlamaya başlangıcı ve kod yükleme kısmını detaylıca anlattığımız micro:bit Programlamaya Başlangıç yazımızı inceleyebilirsiniz.

Oyunu programlarken butonlara aşağıdaki işleri yapmasını sağlayacak kodları yazacağız.

Buton A: Şekli sola götürür

Buton B: Şekli sağa götürür

Buton A+B: Şekli saat yönünde döndürür

Tetris oyununda şekiller micro:bit üzerinde 5×5 LED ekran üzerinde olacak. micro:bit üzerindeki her bir ledi kontrol edebileceğimizi söylemiştik. Yani ledleri yakıp söndürebiliriz. (Maksimum LED parlaklığı için değer=9, minimum değer ise 0’dır.)

Şekilleri python kodumuzda 2 boyutlu dizi olarak tanımlayacağız. Ana ızgara (7×5) boyutlu bir dizi ve mevcut tetris şeklimizi ise (2×2) boyutlu dizide tutacağız.Örnek olarak aşağıdaki şekilleri inceleyelim.

grid[0][3] micro:bit üzerinde (0,3) koordinatlarındaki LED’i temsil etmektedir. LED’in yanması parlaklık değerinin 9, LED’in yanmaması ise parlaklık değerinin 0 olduğu anlamına gelir.

Buraya tıklayarak micro:bit web sitesine gidiyoruz ve Python editörünü seçerek Let’s Code butonuna tıklıyoruz.

 

Python Kodu:

from microbit import *
from random import choice

#Set up the tetris grid
grid=[[1,0,0,0,0,0,1],[1,0,0,0,0,0,1],[1,0,0,0,0,0,1],[1,0,0,0,0,0,1],[1,0,0,0,0,0,1],[1,1,1,1,1,1,1]]
#Store a list of 4 bricks, each brick is a 2x2 grid
bricks = [[9,9],[9,0]],[[9,9],[0,9]],[[9,9],[9,9]],[[9,9],[0,0]]
#select a brick randomly and position it at the center/top of the grid (y=0,x=3)
brick = choice(bricks)
x=3
y=0
frameCount=0

#A function to return the maximum of two values
def max(a,b):
    if a>=b:
        return a
    else:
        return b
        
#A function to hide the 2x2 brick on the LED screen
def hideBrick():
    if x>0:
        display.set_pixel(x-1,y,grid[y][x])
    if x<5:
        display.set_pixel(x+1-1,y,grid[y][x+1])
    if x>0 and y<4:
        display.set_pixel(x-1,y+1,grid[y+1][x])
    if x<5 and y<4:
        display.set_pixel(x+1-1,y+1,grid[y+1][x+1])
        
#A function to show the 2x2 brick on the LED screen
def showBrick():
    if x>0:
        display.set_pixel(x-1,y,max(brick[0][0],grid[y][x]))
    if x<5:
        display.set_pixel(x+1-1,y,max(brick[0][1],grid[y][x+1]))
    if x>0 and y<4:
        display.set_pixel(x-1,y+1,max(brick[1][0],grid[y+1][x]))
    if x<5 and y<4:   
        display.set_pixel(x+1-1,y+1,max(brick[1][1],grid[y+1][x+1]))

#A function to rotate the 2x2 brick
def rotateBrick():
    pixel00 = brick[0][0]
    pixel01 = brick[0][1]
    pixel10 = brick[1][0]
    pixel11 = brick[1][1]
    #Check if the rotation is possible
    if not ((grid[y][x]>0 and pixel00>0) or (grid[y+1][x]>0 and pixel10>0) or (grid[y][x+1]>0 and pixel01>0) or (grid[y+1][x+1]>0 and pixel11>0)):
        hideBrick()        
        brick[0][0] = pixel10
        brick[1][0] = pixel11
        brick[1][1] = pixel01
        brick[0][1] = pixel00
        showBrick()     

#A function to move/translate the brick
def moveBrick(delta_x,delta_y):
    global x,y
    move=False
    #Check if the move if possible: no collision with other blocks or borders of the grid
    if delta_x==-1 and x>0:
        if not ((grid[y][x-1]>0 and brick[0][0]>0) or (grid[y][x+1-1]>0 and brick[0][1]>0) or (grid[y+1][x-1]>0 and brick[1][0]>0) or (grid[y+1][x+1-1]>0 and brick[1][1]>0)):
            move=True
    elif delta_x==1 and x<5:
        if not ((grid[y][x+1]>0 and brick[0][0]>0) or (grid[y][x+1+1]>0 and brick[0][1]>0) or (grid[y+1][x+1]>0 and brick[1][0]>0) or (grid[y+1][x+1+1]>0 and brick[1][1]>0)):
            move=True
    elif delta_y==1 and y<4:   
        if not ((grid[y+1][x]>0 and brick[0][0]>0) or (grid[y+1][x+1]>0 and brick[0][1]>0) or (grid[y+1+1][x]>0 and brick[1][0]>0) or (grid[y+1+1][x+1]>0 and brick[1][1]>0)):
            move=True
    #If the move is possible, update x,y coordinates of the brick
    if move:      
        hideBrick()
        x+=delta_x
        y+=delta_y
        showBrick()
        
    #Return True or False to confirm if the move took place
    return move    

#A function to check for and remove completed lines
def checkLines():
    global score
    removeLine=False
    #check each line one at a time
    for i in range(0, 5):
        #If 5 blocks are filled in (9) then a line is complete (9*5=45)
        if (grid[i][1]+grid[i][2]+grid[i][3]+grid[i][4]+grid[i][5])==45:
            removeLine = True
            #Increment the score (10 pts per line)
            score+=10
            #Remove the line and make all lines above fall by 1:
            for j in range(i,0,-1):
                grid[j] = grid[j-1]
            grid[0]=[1,0,0,0,0,0,1]    
    if removeLine:
        #Refresh the LED screen
        for i in range(0, 5):
            for j in range(0, 5):
                display.set_pixel(i,j,grid[j][i+1])
    return removeLine
    
gameOn=True
score=0
showBrick()
#Main Program Loop - iterates every 50ms
while gameOn:
    sleep(50)
    frameCount+=1
    #Capture user inputs
    if button_a.is_pressed() and button_b.is_pressed():
        rotateBrick() 
    elif button_a.is_pressed():
        moveBrick(-1,0)
    elif button_b.is_pressed():
        moveBrick(1,0)
    
    #Every 15 frames try to move the brick down
    if frameCount==15 and moveBrick(0,1) == False:
        frameCount=0
        #The move was not possible, the brick stays in position
        grid[y][x]=max(brick[0][0],grid[y][x])
        grid[y][x+1]=max(brick[0][1],grid[y][x+1])
        grid[y+1][x]=max(brick[1][0],grid[y+1][x])
        grid[y+1][x+1]=max(brick[1][1],grid[y+1][x+1])
        
        if checkLines()==False and y==0:
            #The brick has reached the top of the grid - Game Over
            gameOn=False   
        else:
            #select a new brick randomly
            x=3
            y=0
            brick = choice(bricks)
            showBrick()
    
    if frameCount==15:
       frameCount=0

#End of Game
sleep(2000)
display.scroll("Game Over: Score: " + str(score))

Bir sonraki projede görüşmek üzere!

Benzer projeyi yapmanız durumda aşağıdaki hashtagleri eklemeyi unutmayın! 🙂 #microbitTurkey  #MarketSamm

micro:bit Türkiye Facebook grubumuza katılarak yeni projelerden, eğitimlerden ve gelişmelerden haberdar olun!

**Projenin orijinal içeriği için link: BBC micro:bit Tetris Game 

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Bildir